Translate

sobota, 27 września 2014

Tęsknię za Efezem

Wróciłam Efezie!
Uwielbiam Efez - wręcz kocham go!
Lubie tam siedzieć i patrzeć na kamienie, chodzić po zakamarkach i uliczkach. Czuję tu ducha starożytności.
Wybierzcie się tam.
Ale nie w szczycie sezonu, kiedy tłumy ludzi płyną uliczkami tylko jesienią lub wiosną, kiedy możecie tam spacerować niemal w pojedynkę.


Teatr Wielki w Efezie

Droga Portowa




Brama Mezeusa i Mitridiusza

Biblioteka Celsusa







Brama Hadriana
Świątynia Hadriana



Ruiny latryn

Mozaiki przy ulicy Kuretów zwaną Kuracyjną
Świątynia Domicjana

Złapany na gorącym uczynku



Świątynia Domicjana


Ruiny fontanny Pollia


 zdołają to kiedyś poukładać :) ? jak sadzicie?


Ulica Marmurowa
Odeon (Teatr Mały )

Widok na ulicę Marmurową

Odeon

chyba nie starożytny ?












To mój drugi pobyt tutaj i okazuje się, że  jeszcze nie wszystko widziałam i wciąż odkrywam nowe rzeczy. 
Pewnie następnym razem też jeszcze odkryję - nie widziałam ruin Kościoła Maryi Matki Bożej. 
Mam do odwiedzenia m.in. pawilon wystawowy - jest więc szansa na powrót.



Ostatnie spojrzenie na Efez



Kolejną noc spędzamy w tym samym hotelu Onyria
a przed nami taka droga - widoki zapierają dech w piersiach


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz